آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
سرخط خبرها

کار آفرینی از ایده تا اجرا | چگونه یک کارآفرین باشیم؟

  • کد خبر: ۸۵۹۸۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کار آفرینی از ایده تا اجرا | چگونه یک کارآفرین باشیم؟
شاید یکی از آرزوهای شما هم این باشد که روزی خودتان رئیس خودتان باشید و از اینکه در یک ساعت مشخص سر کار بروید و برای مرخصی گرفتن همیشه مشکل داشته باشید، خسته شده‌اید. خروج از شبکه کارمندی و اتکا به درآمدهای شخصی، برآمده از استعدادها، تلاش‌ها و توانایی‌های فردی است و کاری دشوار است، اما به بار نشستن آن نه‌تنها آینده خود فرد را تضمین می‌کند، بلکه برای بسیاری از افراد جامعه نیز زمینه اشتغال را فراهم خواهد کرد.

جانقربان | شهرآرانیوز- شاید یکی از آرزوهای شما هم این باشد که روزی خودتان رئیس خودتان باشید و از اینکه در یک ساعت مشخص سر کار بروید و برای مرخصی گرفتن همیشه مشکل داشته باشید، خسته شده‌اید. خروج از شبکه کارمندی و اتکا به درآمدهای شخصی، برآمده از استعدادها، تلاش‌ها و توانایی‌های فردی است و کاری دشوار است، اما به بار نشستن آن نه‌تنها آینده خود فرد را تضمین می‌کند، بلکه برای بسیاری از افراد جامعه نیز زمینه اشتغال را فراهم خواهد کرد. اشتغالی که بسیاری از افراد درباره چگونگی به سرانجام رسیدن آن سؤالات بسیاری دارند.

یک کارآفرین و عضو کانون زنان بازرگان استان در این زمینه گفت: بانوانی که امروز به‌عنوان کارآفرین شناخته می‌شوند، مسیری از موفقیت را طی کرده‌اند که این مسیر شایسته تقدیر است و باید این تلاش‌ها را ارج نهاد.

دکتر نورالهدی پورعباس افزود: کارآفرینی تعریفی فضایی نیست و هر فرد با استفاده از منابع موجود می‌تواند فرصت‌های شغلی را برای خودش و دیگران ایجاد کند، به‌شرطی که انگیزه داشته باشد و از شکست نترسد، زیرا همیشه در آغاز کار نمی‌توان به موفقیت رسید و باید صبر و پشتکار داشت و سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت تا به موفقیت رسید. خیلی از افراد در دقیقه ۹۰ یا در لحظه‌ای که به ۹۹ رسیده‌اند و صد پیش روی آن‌هاست پا پس می‌کشند و کنار می‌نشینند، درحالی‌که تا پیروزی یک قدم دیگر فاصله دارند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی به سرمایه‌ای هنگفت نیاز ندارد، بلکه باید با منابع موجود و در دسترس شروع کنید تا کم‌کم به این نیاز برسید که حوزه کاری را گسترش دهید و نیرو جذب کنید. با امکانات کم هم می‌توان به نتیجه رسید، فقط شرط همان پشتکاری است که خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند.

این کارآفرین برتر با اشاره به دایره شایستگی در حوزه کارآفرینی گفت: هر فردی باید شایستگی‌های خودش را بشناسد و براساس آن‌ها فعالت کند. هر فرد قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که با شناخت آن می‌تواند خود و حوزه کاری‌اش را ارتقا دهد و موفق شود. اگر دایره شایستگی خودتان را بشناسید، در حوزه کاری که وارد می‌شوید، موفق خواهید بود. البته در کنار این شناخت باید پشتکار داشته باشید و هیچ‌وقت ناامید نشوید.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع کارآفرینی در کشور ما عادت به پشت‌میزنشینی و کارهای اداری است، اظهار کرد: متأسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند با گرفتن یک لیسانس و مدرک دانشگاهی باید پشت‌میزنشین شوند، درحالی‌که این تفکر اشتباه است و در کارآفرینی باید این سد فکری را شکست و به‌دنبال علایق رفت و با پشتکار، برای خود بازار ایجاد کرد.

پورعباس افزود: برای پیداکردن دایره شایستگی و شناخت خودمان باید فهرستی از علاقه‌مندی‌هایمان را فراهم کنیم و از استادان و افرادی که دارای تجربه هستند، بهره ببریم تا به هدفمان برسیم. همچنین برای کارآفرین شدن، آموختن مهارت الزامی است و در کنار افراد موفق قرار گرفتن به شما کمک می‌کند که موفق باشید.

وی خاطرنشان کرد: داشتن هدف در کارآفرینی نکته دیگری است که باید به آن توجه کنیم و در کنار آن باید خودمان به خودمان روحیه و انگیزه بدهیم تا بتوانیم از شکست‌ها عبور کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->